piątek, 2 czerwca 2017

Decu 24 krok

Witajcie
Wiem, że jest odrobinę po terminie, ale wczorajszy Dzień Dziecka świętowałam z dala od komputera, więc temat nowej lekcji w naszej wspólnej nauce decu, będzie dzisiaj :-) Coraz trudniej wymyślać nam nowe tematy, ale zauważyłam ostatnio że dość popularne stało się wykorzystywanie w decu różnych odlewów, które jak wiadomo powstają przy użyciu form i foremek. I taki też będzie temat naszej 24 lekcji - FORMY, FOREMKI


Wiem, że można tutaj poszaleć i może to mieć mały związek z decu, więc potraktujemy ten temat jako prezent na DZIEŃ/MIESIĄC DZIECKA :-) i będzie to tzw "freestyle"
Zacznijmy jednak na poważnie. Kilka tutoriali i filmów poniżej:
- piękne pudełko z odlewami od  niezastąpionej Sylwi Serwin - TUTAJ z kursem krok po kroku


i tutaj coś w większym wymiarze - LINK


i tutaj film jak zrobić odlewy z kleju na gorąco - LINK

- niby proste, ale może warto popatrzeć jak zrobić odlewy z gipsu + kilka inspiracji - LINK


- a tutaj sposób na odlewy z akrylu LINK

- a tutaj znajdziecie przepis jak samemu wykonać silikonową foremkę, bo ceny tych sklepowych nie są niskie, chyba sama sobie taką zrobię - LINK


i jeszcze tutaj - LINK
- a tutaj przepis i na foremki i na odlewy - LINK


i na ptaszorka LINK


i na świeczniki LINK


- tutaj kilka porad praktycznych - LINK
- mozna też odlewy zastosować jako zatrzymywacze czasu - LINK


Mogłabym tak jeszcze długo, ale może jeszcze kilka inspiracji z zastosowaniem odlewów w decu:

 link

 link

 link

 link

 link

A na koniec jeszcze chciałam pokazać kilka inspiracji w temacie form i odlewów, ale z użyciem materiałów dalekich od decu. Nie mogłam sobie podarować, bo mnie ode zachwyciły, część linków z kursami:

 link

 link

 link

 link

 link

 link

 link


a ten kurs przygotowany przez naszą Renię pamiętacie? LINK

Na tym zakończę te inspiracje, mam nadzieję, że temat Wam się spodoba, daje on duuuuużo dowolności, więc zapewne powstanie wiele świetnych prac.
Pozdrawiam Was Wszystkich bardzo serdecznie i ciepło (bo taki weekend się podobno szykuje)

Justyna


14 komentarzy:

  1. a wiesz Justynko, że foremki silikonowe mam już przetestowane, tylko na publikacje postu jakoś brakło czasu ;)są świetne (dodałam jeszcze tylko trochę farby dla koloru)tylko ten zapach octu mi przeszkadza.
    Temat świetny, gips juz mam i foremki też tylko motywacji do tej pory nie buło, teraz muszę coś przygotować:)
    Pozdrawiam serdecznie i spokojnego acz słonecznego weekendu życzę

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za taki ciekawy wpis o odlewach. Dopiero się mam zamiar zmierzyć z tym tematem, więc tym bardziej skorzystam z informacji. Mam tylko dwie formy silikonowe i marzą mi się jeszcze ze trzy. Może w lipcu.
    Pozdrawiam czerwcowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam się na odlewaniu, a szkoda, bo te świeczuszki na gipsowych podusiach są boskie! Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojejku! Ile inspiracjii Kochana :) Już lecę zobaczyć jak taką formkę zrobić bo rzeczywiście takie małe foremki nie są tanie :( Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne inspiracje , dziękuję za dodanie mnie do nich :-)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój kurs jest bardzo pomocny, więc żal by było nie skorzystać. Dziękuję bardzo :-)

      Usuń
  6. Fajny temat , ciekaw inspiracje , mnie się spodobały biedroneczki . Gips sie znajdzie , klej na gorąco też, gorzej z czasem i foremkami . Nie wiem czy dam radę , bo mój czerwiec nieco krótki z uwagi na urlop. Ale spróbuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Idę oglądać Twoje inspiracje - bardzo, bardzo ciekawe.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny temat. Niedawno zrobiłam sobie taką formę domowym sposobem i produkuję podróbki kamei :)) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój mąż to super specjalista od odlewów. Nie wiem skąd on to wszystko wie, ale zdolna bestia z niego - nie dość, że sam zaprojektuje, zrobi szablon, to efekt końcowy, że klękajcie narody!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne inspiracje. Sekunduję wam dzielnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za umieszczenie mojej pracy :)

    OdpowiedzUsuń